Vinter cardio med Salomon Speedcross 3

Det er alltid stas mSalomon Speedcross 3 ute snøed nytt utstyr – og ikveld ble det test av en av årets julegaver; Salomon Speed Cross 3. Planen var selvfølgelig ikke å løpe i snøføyka til langt på natt – men siden jeg glemte at det var søndagsåpent på søndager – så ble jeg som dere sikkert allerede har gjettet, møtt med stengt dør. Etter å tvunget i meg koffein tilsvarende to kopper – så er det liksom ikke et tema å deise ned i sofaen å sitte å riste der med overskudd av energi, når man helst skulle brukt den på styrketrening i stedet.

Så da ble det et raskt bytte av treningstøy og den kjipe følsen pga avlyst styrketrening forsvant i det jeg tredde på meg de nye skoene:)  Navnet klinget jo bra, Speed  – så dette passer jo meg aldeles ypperlige – alltid bra å få en god start når man møtes første gangen – skoen og jeg;)  Super komfort, perfekt snøring som aldri2015-12-28 02.29.37 vil gå opp, og viktigst av alt nå som snøen endelig kom – et godt feste i sålen, altså ned mot underlaget;) I tillegg holdt jeg meg varm under hele turen til tross for at jeg var lat og ikke gadd å bytte fra bomull til ullsokker før joggeturen – så det er pluss!

Turen varte i ca 55 min, på variert underlag; snø, is, asfalt og grus. Følte meg trygg i Speedcross 3 sålede glatte partiene, og det er faktisk en god følelse når man veier 100+ kg og med god fart, lett forover lent ned en islagt bakke. Dette er for et løpsk vogntog å regne.Så det er faktisk i DIN interesse at slike som meg har et godt grep i sålen:)  Pluss for det også!

I tillegg til at dette ikke er en utpreget løpe sko, og jeg er relativt tung, så forventet jeg en litt stiv akillis i etterkant, men så langt har den ikke meldt ankomst:)

Så med andre ord – etter kun en økt på glatt og ulendt føre, i minus 3 grader  så var dette en ypperlig sko jeg hadde stor glede av å ha på bena i kveld – Tusen takk til avsender som prikket inn en perfekt gave:)

2015-12-27 23.02.57 Løypa ble en liten sløyfe på 7 km, 55 min og ca 800 kcal i forbruk på denne runden. Klikk deg inn på linken så kan du følge ruta, en litt artig funksjon i Polar flow som lar deg gjenoppleve treningsøkta visuelt, samt se intensitet og varighet, all nyttig informasjon rett og slett pr treningsøkt;

https://flow.polar.com/training/analysis/334450818

Bjerkebanen skimtes i bakgrunn, og minnene til en viss tidligere Premier League trener (fotball) – som elsket å la oss løpe runde på runde på en travbane vil aldri bli glemt,  fra min tid som aktiv fotball spiller i en klubb som av naturlige årsaker nå ikke blir omtalt med navn:)

Ha en riktig så fin dag videre!

 

 

 

Skrevet i Artikler, Blogg

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.