The Strong Living Project,dag 6

2014-03-05 12.14.53

Kyllingfileèt,villris,advokado og mager kesam

Det er nå gått 6 dager siden oppstart av prosjektet  – så langt har jeg fått trent godt – en blanding av styrke og utholdenhet – og litt alternativt med innebandy kun fordi det er gøy og sosialt. Etter oppstarten på fredag 28.mars så har jeg gjort unna, ved dagens slutt – 9 økter på 6 dager – og med morgendagens to økter til  – vil antall økter havne på totalt 11 på en uke – og det innenfor 10 økter pr uke som er måltallet .

Forholdet mellom styrke/utholdenhet/intensitet vil jeg skrive mer om senere i prosjektet.

Kesam Vanilje, blåbær og bringebær

I morgen er det torsdag – og det vil si test dag – kroppsanalyse og fettklype. Dette blir den første testen på en god stund – men vil gi meg utgangspunktet mitt, og gjøre det litt lettere å måle riktig mengde mat og fordelingen av næringssteroffene når jeg har svaret på denne i morgen. Resultatet vil bli lagt her så dere kan følge utviklingen min videre fra test til test – uke etter uke:) Målet er å øke muskelmasse og minske fett %.Det er lett å gå ned i vekt, og det er lett å gå opp i muskelmasse – men å gjøre begge deler samtidig – er en kunst, og krever en godt balansert kost og treningsplan – noe jeg allerede har laget – men resultatene underveis – vil definitivt påvirke retningen og mengde mellom de ulike forholdene. Om ikke det var utfordring nok – så går denne kroppen fra å være en utpreget utholdenhetskropp – med mengder av løping og typisk utholdenhetstrening – til nå å fokusere mye mer på muskelmasse/fett % og det visuelle – så type trening vil bli som dag og natt for meg.

Det mentale er en ting – men det andre er jo det som er genetisk forutbestemt  – den delen vi ikke kan påvirke – og det andre, er den delen av muskelfibrene som er trenbar og kan påvirkes  – til å yte mer eksplosiv trening. Det sies at alle gode ting er 3 – så det blir spennende å se hva hvilke grep jeg må gjøre underveis for  å styre kost,trening,intensitet og mengde, for å  nå det målet jeg har satt meg:)

 

Dagens økter:

0900: 3 km jogging + styrketrening (ca 1 time)

1400: Gå tur (ca 1 time)

siste økt er planlagt ca kl. 2000: Styrke + uttøyning ( ca 1,5 time)

 

Dagens måltider;

0800: Protein shake,Kreatin,Q12,Gaba, BCCA

10:00 Protein shake, Kreatin og Glutamin

12:30 400 gram kylling, 100 gram ris og 100 gram avokado

15:30 3 dl Kesam vanilje, 125 gram blåbær og 125 gram bringebær

 

Kveldens siste måltider vil bli lagt til senere i kveld:)

 

 

 

Skrevet i Blogg