The Strong Living Project, dag 7 – Test 1

Fettklype til å måle kroppens fett %

Fettklype til å måle kroppens fett %

Dag 7 , og prosjektets første dag med  måling av fett % med klype, samt en kroppsanalyse. Målet med dagens test er å få en god pekepinn på om trening og kostplanene man har planlagt og startet å bruke er riktig justert – som regel og nesten uten unntak – er de ikke det:) Marginene er ofte små – men utslagene kan fort bli store. Hyppig testing hindrer deg i at små feil får katastrofale følger. Derfor har jeg lagt opp til testing en gang pr uke – noe jeg finner helt nødvendig for å optimalisere både trening, mat og effekten av de samlet. Full kontroll med andre ord:)

 

Kylling, kokt ris, blåbær og avokado

Kylling, kokt ris, blåbær og avokado

Dagens resultat av kroppssanalyse og fett % med klype; er hermed hogget ut i stein som et hovedmål for hele perioden;

10 kg i rent fett skal vekk, tilsvarende i fett % – dvs ca 1 kg fett vekk pr uke – 10 uker i strekk. – ca 7000 kcal i underskudd pr uke – 1000 kcal pr dag i underskudd – dette skal bli tøft og krevende uten å miste muskelmasse – men med riktig mat og trening er det fullt mulig.

Dagens økter ble 2 styrkeøkter; morgen og kveld, samt en rolig «trilletur» med en kamerat i pappapermisjon:) Som alltid blir det satt av tid til både badstue og kuldegrop – det skal mye til for at jeg får satt av tid til det – som kjent, min egen belønning etter knallharde økter.

Karbonadedeig, mager kesam,guacemole, tomat, agurk og riskake

Karbonadedeig, mager kesam,guacemole, tomat, agurk og riskake

Kommen uke, som for meg starter i morgen – vil bli preget av mye trening og noen endringer i porsjon

eringen a

v mat – og optimalisering av mengde og fordeling i forhold til øktene. Max størrelse pr måltid vil bli satt til 500 Kcal og nok hvile og søvn vil også bli prioritert.

Sosiale offer; har kuttet ned på tv-titting på kveldstid, ellers ingenting:)

Skrevet i Blogg