«The Strong Living Project»

Om «The Strong Living Project»

«The Strong Living Project» er mitt eget personlige prosjekt, hvor jeg vil bruke all min kunnskap og erfaring som personlig trener, innen trening og ernæring for å nå et gitt fysisk mål. Målet er konkret og målbart – og det er satt opp hyppige delmål som sjekk punkter – for å kvalitetssikre arbeid og fremdrift – slik at risikoen for å feile – begrenses til et absolutt minimum. For å kunne lykkes med en så stor grad av sikkerhet så kreves det mye. Jeg har satt opp en periodeplan, detaljplan over de enkelte økter, kostanamese hvor det fremgår hvilke ernæringsmessige behov jeg har i denne perioden – og ikke minst er det planlagt regelmessig testing i form av  kroppsanalyser. Totalt prosjektsperiode er 90dager på Del 1. Del 1 har varighet 1.mars – 1.juni, del 2; 1.juni-1-september 2014

«The Strong Living Project», del 2

Når Del 1 er fullførtog målene er innfridd – så vil det gå over i Del 2 som har en tilsvarende tidsramme.Altså nye 90 dgr. Del 2 vil bare se dagens lys om resultatene fra Del 1 er innfridd med god margin.

Det vil også ligge en vesentlig evaluering til grunn av Del 1 før Del 2 potensiellt vil se dagens lys. Til dette så vil jeg få hjelp av de aller fremste i denne sjangeren – så ingenting skal overlates til tilfeldighetene. Dette er først og fremst noe jeg gjør for meg selv, og ingen andre. Jeg ønsker å utfordre meg selv, og gjør meg en erfaring jeg ikke har – som jeg vil kunne bruke i mitt videre arbeid som personlig trener – men mye viktigere enn det – jeg vil lykkes med å nå et nytt mål – og jeg vil presse egene grenser.

Hvorfor følge «The Strong Living Project»?

Jeg vil dele alt jeg gjør på et generellt grunnlag – dere vil kunne se matbilder og referanser til både treningsøktene og mine personlige erfaringer underveis – men jeg kommer ikke til å dele alt på detalj nivå. Dette er for at jeg føler et ansvar ovenfor de mange jeg vet blindt  – kopierer matplaner, uavhengig av egne behov og forutsetninger. Alt for mange saumfarer nettet i dag og finner matplaner og treningsplaner som er skreddersydd til personer som har et helt annet utgangspunkt og behov – enn de selv måtte ha – som ytterste konsekvens vil kunne føre til tragiske utfall. Jeg deler selvfølgelig alt som kan komme deg som ønsker å gjøre noe tilsdvarende til gode – av både treningsmetoder, mattips, erfaringer underveis, resultater fra samtlige tester, og fremdrift evt tilbakeskritt. Jeg vil også svare på spørsmål fra de som måtte ha det, og håper dette prosjektet vil inspirere deg som leser, PT kunder eller andre til å utfordre deg selv, og ta de grep som er nødvendig:)

Etterhvert som ukene skrider frem så vil jeg lage en samle side med alle tekniske data hva treningsmengde,intensitet, fordeling mellom styrke og cardio, kcal inntak/forbruk og hvordan jeg gjør det på testene – slik at man kan se hva som ligger bak hver eneste uke av innsats og resultat.

Link vil bli lagt ut under «artikler» men også linket fra denne siden så fort det er klart.

 

Dag-Anders

 

 

Skrevet i Artikler, Blogg