Øynene på målet – kun 6 kg til på 8 uker

Sashimi

Sashimi

Det er desverre blitt litt liten tid til å oppdatere bloggen med mine daglige økter den siste uken – og med god grunn! Nordic FitCamp.no ser straks dagens lys og vi gleder oss mildt sagt som unger til å få dette ut til dere alle som er; solhungrige, treningsglade, mosjonister, konkurrerende utøvere eller bare nysjerrige på en litt mer aktiv ferie – så med andre ord, dette burde være  av interesse noe for hele landets befolkning;) Jeg vil selvfølgelig oppdatere siden min så fort vi går LIVE med siden vår. Vi snakker bare noen få dager unna.

Karbonadeig og avokado

Karbonadeig og avokado

Så min egen trening; noen har etterspurt oppdateringer, så her kommer de:) Det er fortsatt doble økter, noen ganger tre pr dag – dvs 1-2 cardio økter av rolig art – og en tøff styrke økt. Resultatmessig forrige torsdag, som er den berømte testdagen min hvor jeg måler fremgang i forhold til 3 måneders perspektivet mitt – var nok en gang veldig positivt. Jeg har åpenbart så smått begynt å finne ut hva som fungerer godt for meg, og gir meg de ønskede resultatete, selv om det fortsatt er mye som kan forbedres selvfølgelig. Jeg fortsetter å gå ned i fett %, og muskelmassen min ved siste måling hadde ikke gått ned nevnverdig. Så det må jeg si meg fornøyd med. Tidsmessig gjenstår det  ganske nøyaktig 8 uker av første del av prosjektet – og jeg er i rute med bare 6 kg til ned – som igjen vil gi meg fett % jeg har satt som måltall.

En liten glede på toppen av den allerede sterke motivasjonen, er jo et lite veddemål med en venn og kollega fra Nordic Fitcamp – som avgjøres under strengt oppsyn i juni mnd. Straffen for tapet i denne konkurransen er av det ymdykende slaget – og jeg vil selvfølgelig legge ut bilder av min kjære kollega når han avtjener denne – så følg med:)!!

Motivasjonen har aldri vært bedre – rutinene er på plass – og jeg føler meg både sterk og at jeg har kontroll på både mat og trening.  Dagens måltider har vært som avbildet her, ytterligere proteinshake og en lett kyllingsalat. Jeg nullkarber de dagene jeg har treningsfri, dvs at jeg ikke spiser karbohydrater på treningsfrie dager – selv om de ikke er så mange – så kniper jeg der jeg kan, hver eneste dag – og med denne bevisstheten, er det som gir meg resultatene jeg nå får.

Gleder meg allerede til morgensdagens to økter! Og det håper jeg også du gjør:)

Skrevet i Blogg