3 mnd med diett og trening – «The Strong Living Project»

2014-02-28 10.24.36Dagens start på dagen ble 08:00, veing av mitt uthvilte legme og pakking av treningsbag for dagens første økt. Normalt så starter jeg dagen med en proteinshake og kosttilskudd før jeg stikker av gårde og gjør unna morgen cardio.  Siden distre er mitt mellomnavn – så ble det med kosttilskuddet – uten nevnverdig proteinpulver.  Jeg pleier også å ha med meg en proteinshake til på trening, som er ment å taes rett etter økta, tilsatt både kreatin og L-glutamin – begge fra2014-02-28 10.18.28 Dalblads Nutritons.  Men siden jeg har det mellomnavnet jeg har (distre) så plystrert jeg gla og fornøyd uten vannflaske og 2 x proteinshake..hvem trenger vel å tilføre væske etter en 1 time og 10 minutter med intervall trening på mølla.2014-02-28 10.18.17.kremt..

Økta gikk i hvertfall strålende, med Morten Harkets «Brother» på øret som selskap – men igjen – er man fokusert og dedikert på en oppgave – så skal man kunne stenge ute alt annet rundt seg, så litt morsomt å se at at jeg hadde hørt på samme sang i 1 time og 10 minutter uten egentlig å ta notis av det…Sånn er det å være dedikert til treninga!

Det ble som sagt intervall trening av det, behagelige slaget – 2 x 2 minutter, arbeid/hvile med en varighet på 1.13 min, det ble en snittfart på 9.1 km i timen, og en distanse på totalt 1,1 mil med et anslått kaloriforbruk på i underkant av 800 kcal, om man skal skjele til tredemølla uten bruk av pulsbelte som..holdt deg fast – overraskene nok ikke fant sin plass i treningsbaggen den2014-02-28 12.30.45ne gangen heller..

Jeg er veldig tilhenger av belønning som motivasjon – og for egen del – så er badstu den ultimate belønninngen etter endt trening, uansett form. Når du i tillegg presser egne komfort grenser i  kuldegropa – er konkurransen igang også her. Badstua ble det 2 runder av 15 min i, avbrutt av ny personlig rekord i kuldestampen på hendholdsvis 7 og 5 minutter med kun halsen stikkende over isen. Jeg har stor sans for bruk av badstu og spesiellt kuldegrop for en raskere restitusjon av  skadet bløtvev – så slik jeg preker – lever jeg:)

Etter endt plasking i kuldegrop og utstrakt bruk av samtlige benker i badstuen så har sulten meldt sin ankomst for mer enn litt siden – så med raske og målbevisste skritt går turen innom Kiwi – kiwi for å hente ut det jeg måtte mangle.

2014-02-28 10.22.47Resultatet ble kyllingkjøttdeig, mager kesam, avokado, og guagcomole. Kjøttet krydret med litt grillkrydder for smakens skyld og i tillegg ble det påfyll av den glemte proteinshaken selvfølgelig. Siden jeg har trent både cardio og brukt mye tid i badstuen, så er det mye væsketap som skal erstattes for å kunne opprettholde væskebalansen – så jeg drikker egentlig alt jeg orker av vann, nesten hele tiden, frem til neste trening som er kl.1630.

Jeg har tilbakelagt en periode hvor jeg har kjørt kroppen godt på trening, og ernæring har fått fokus,  med  gode resultater – nå går jeg inn i en periode hvor jeg skal fortsette, på en periode av 3 mnd – hvor jeg skal optimalisere både trening, hvile og kost. Jeg vil føre skjematisk oversikt over alt relevant trening og kost, så jeg lett ,kan analaysere og finne feil om resultatene uteblir. Jeg vil selvølgelig legge ut skjemaene jeg bruker, som du selv også gjerne må ta i bruk om du ønsker å gå grundig til verks. Ikke overlat resultatene til tilfeldighetene – sånt driver vi ikke med:)  Jeg har satt meg måltall på både vekt og  fett %, samt delmål underveis og datoer for dette selvfølgelig.

Mer om hvordan jeg har lagt opp hele treningsperioden jeg nå går inn  – vil bli lagt ut i løpet av kvelden.  «Lykke til Dag-Anders!» , – Tusen takk Coach;)

 

 

 

 

 

 

Skrevet i Blogg