Mye å fortelle!

2017-03-12 08.26.05Nå er det lenge siden jeg har skrevet noe her inne – så da er det vel på høy tid å dele litt av det jeg driver med. Prosjektene er mange, og spennende – så det er mye å dele, og ikke minst kunne ta del i – for den som er interessert, så det er bare å følge med de nærmeste ukene – så vil nye innlegg komme fra Campene Thailand, Bangkok, Marbella og Singapore med Nordic FitCamp så du kan se hva du har gått glipp av;)  Nyheter (!) om fremtidige camper vil det også bli!  Oppstart med PT skolen IPTA som bl.a kjører opp den første norske utdannelse i august i Marbella, så mye for enhver smak og nivå håper jeg, så følg med:)2017-03-10 09.17.09

Akkurat nå er jeg inne i en svært god periode med min egen trening. Motivasjonen er på topp og øktene gir mening, og jeg er skadefri – ingenting som begrenser meg i  det hele tatt om dagen – og da er det ikke så rart man sprenger grensene for antall økter og antall timer pr uke – noe jeg ikke  har gjort på lenge..

2017-03-15 23.40.31Det er utrolig deilig å knuse rekorder hver uke – det motiverer meg noe enormt, små delmål hver uke, som en del av et periode mål..som igjen før meg over målstreken til hovedmålet.

Ikke noe er deiligere når alt klaffer, kroppen fungerer og henter seg raskt inn – øktene legger seg automatisk inn i treningsdagboka, maten smaker og er sjeldent sulten, og de små delmålenen kankrysset ut, en etter en..MEN – dette er selvfølgelig ikke tilfeldig..

Alt henger sammen, og eHolmenkollen DAr et resultat av planlegging, erfaring, kunnskap, logging av treningsdagbok, og godt utstyr som får meg til å føle meg vel, som også er en faktor for å prestere..

Idag ble det to økter – en fin innedørs benøkt med mye fokus på rompe og bakside lår, og liten belastning på forside lår, så ikke total belastningen ble for høy, med tanke på at jeg skullle ha en cardio økt senere på dagen.

Økt 1; Styrke: Utfall m/hantler – GluteBridge m/vektskive – strake markløft – kickback m/strikk – sidekick m/strikk – sittende leg press med fotstilling; smal, bred og sumo. Avsluttet styrke økten med å kjøre legger.Varighet i overkant av 60 min. Snittpuls på 136 HF som er helt ok intensitet, og en god forbenning i kcal totalt.

Holmenkollen - bunnHolmenkollen - topp

Økt 2; Cardio i Holmenkollen – trappeløp fra bunn av hoppbakken til øverste nivå i bakken. Her merket jeg godt styrkeøkta i bena for å si det forsiktig – så for å slippe fullstendig blokkering av melkesyre allerede etter få minutter – så ble det en rolig oppstigning, men likevel  – mye pust med så sterk stigning:)

Varighet; 53 min,  148 i snitt puls, kun 3 km, men høyeste puls på 184, som er sone 5 for meg. 200 meter stigning fra bunn til topp:)

Utsikten var fantastisk når man kommer seg opp på toppen..lysene over hele Oslo – ubeskrivelig, om man er gla i byen og setter opplevelsen like høyt som selve treningseffekten i hver økt – det gjør i hvertfall jeg:)

Frognerseteren
Skrevet i Blogg