Morgenfrisk utetrening med trappeløp

2015-04-03 10.14.35

Trappeløp i hoppbakke

Å starte dagen med en tidlig økt, mens andre gnir søvnen ut av øynene og må ha kaffe for å våkne – så bruker jeg en

treningsøkt i naturen for det samme – bortsett fra at jeg synes min variant er mye bedre både fysisk og mentalt.Jeg kjører alltid morgenøktene mine på praktisk talt tom mage, en protein shake og kosttilskudd som BCAA, Glutamin, og Kre- Alkalyn,  er det som går ned før økta starter.

I dag ble morgencardioen til trappeløp i hoppbakke – samt rolig gange i 7-8 minutter før det ble ny runde i trappa. 5 runder av dette og avsluttet med rolig gange – totalt 52 minutter med arbeid – et kaloriforbruk på ca 550 kcal og en snitt pils på 133 slag pr minutt – noe som var litt høyt i forhold til hva jeg egentlig hadde for planer for økta i dag:)

Andre åpenbare grunner til å trene ute, er omgivelsene som for egen del gir meg langt større treningsglede enn hva jeg opplever innendørs – rett og slett fordi man legger til elementer som gir det mentale andre impulser og energier – og ikke minst variasjon. Ikke ofte man hverken ser hoppbakker, utsikt eller hakkespetter innedørs nå om dagen!

Takker også for et godt sosialt bidrag under treningsøkta i dag som heller ikke skal undevurderes, en GOD og RIKTIG treningspartner skal gi deg et ekstra løft til å yte mer enn du ville gjort alene og uten.

Trappeløp

Trappeløp med treningspartner anbefales

Hakkespetten som hamrer løpstakten for oss i trappene

Hakkespetten som hamrer løpstakten for oss i trappene

Skrevet i Blogg

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.