Koble av – prester bedre

Vi som trenere er ofte opptatt av mål og hvor hardt2016-01-31 11.36.57 – Kopi man må stå på for å nå disse,og ikke gi opp underveis. Viktigheten av å presse seg og flytte grenser –  og det er jo alt sant  – skal man lykkes så må man både presse seg å flytte grenser for å komme fremover, men viktigst av alt – er man inne i en intens treningsperiode med fokus på målet – så spiller også andre faktorer inn som er avgjørende for å nå målet du har satt deg.

Det er lett å få skylapper og trykke pedalen i gulvet  – over lang tid, for motivasjon og alt føles bra – inntil det en dag – stopper opp – og godfølsen er ikke like sterk lenger, den er faktisk helt borte – nå når du først kjenner etter..mulig den ikke har vært der på en stund heller – du har bare ikke tatt deg tid til å kjenne etter..2016-01-31 11.21.20 – Kopi

Det å kunne orrigere – ta et steg til siden eller også bakover om det er nødvendig og rett  – så gjør det – det er ingen skam eller nederlag å gjøre grep som fraviker fra den opprinnelige plnen om det er det som er det rette å gjøre – aldri la det gå prestige i sånt tull. Lytt til kroppen, ha en god indre dialog med deg selv – så finner du raskt det rette svaret.2016-01-31 11.42.47 – Kopi

Og det er den biten jeg vil du skal legge inn i treningen din – tid til å ta et steg ut av treningsbobla – helt ut – gjøre noe helt annet enn du pleier å gjøre – helst i et annet miljø uten for store forstyrrelser så du kan reflektere over hvor du er, og om det du gjør er rett..Dette er noe veldig mange synder med – og det gjelder ikke bare trening – men kan lett overføres til jobb og andre private sysler – men la oss holde oss til trening som jeg kan best:)

2016-01-31 11.30.30 – KopiIdag hadde jeg en sånn bevisst avkobling – tok meg en tur ned til sjøen og reflekterte over hvor jeg står og hvor jeg skal – er kritisk til mine egne prestasjoner og ser på hva jeg kan gjøre bedre og hvordan – og det gjelder alle deler av treningen min. OG ennda viktigere – hva er det jeg gjør bra og som har gitt meg gode resultater –  hva er jeg fornøyd og jeg skal fortsette med!

Andre ting som kan være verdt å gjøre seg noen tanker om er hvordan du påvirker de rundt deg, med både holdninger og hvilket budskap du ønsker å fremme? Er du den ekte deg – og er det du deler av deg selv det du ønsker å dele? Det er viktig å ha sine egne mål – men også viktig å ha et halvt øye på omgivelser og de nærmeste – alt har sin pris – enten for deg selv – eller for dine omgivelser – uansett hvilken del av skalaen du er i – så reflekter over valget, og vær tro mot deg selv og dine verdier – trening og menneskelige prinsipper – og stå for det.

2016-01-31 11.21.31En annen god effekt ved å nullstille seg  på denne måten er jo at du kan selv-motivere deg  – ved å klappe deg selv på skulderen, ja det er fortsatt et stykke igjen til målet er nådd – men med den gode driven du har nå – så er det ikke lenger snakk om  OM du når målet – men NÅR – DET er en annen følse – en god og foroverlent følse som er gull verdt inn i de neste øktene.

Breath In – Breath out! …AND GO!!!

 

 

 

Skrevet i Blogg

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.