Hvorfor i alle dager skal jeg stå opp tidlig å trene?

om-LeftIkke noe er bedre enn å starte dagen med trening å komme på jobb våken, opplagt, deilig sliten som man bare kan bli av trening, og møte trøtte uopplagte kollegaer som nesten freser «hva er det du er så gla for a`?» da humrer jeg godt å vet at dette er den rette måten å starte dagen på for meg! Og er du kanskje en av de som ikke kunne tenke deg å stå opp klokken 05.45 for å trene – å himler med øyenene bare ved tanken – da vet du tydeligvis ikke hva du går glipp av – og den energien du skaper på morgningen, etter en treningsøkt – den varer og varer…og varer..:)

om-LeftAlle mine økter starter med en god oppvarming – jeg ser mange kutter ut nettopp oppvarmingen – og det er ikke noe sært fenomen som bare inntreffer på morgenkvisten – men gjengs over hele fjøla..er du er en av de kanskje ? En god oppvarming er over når kroppen er gjennomvarm og svetten faktisk pipler litt fra pannen og pusten er god og frisk (med forbehold om at tennene faktisk er pusset) – først da er kroppen klar for tjene deg godt og yte optimalt – og sett fra en annen side – det er det beste du kan gi kroppen din for å unngå skader i muklatur og en optimal motivasjons boost – du er klar – og kroppen er klar! Allerede nå har du gjort mer riktig enn de fleste rundt deg i studioet..og det tok deg? 10-15 minutter med valgfri aktivitet med din favoritt musikk på ørene – Da er det bare å kjøre på – og du har allerede løftet dine egne prestasjoner med mange prosent – og det før treningen egentlig har begynt! Bra jobba!!

Mer om generell og spesifikk oppvarming – samt de fysiologiske og psykologiske effektene ved oppvarming vil du kunne lese mer om hvis du virkelig vil optimalisere oppvarmingen og treningsøkten din. Link vil bli lagt ut så fort siden er ferdig konstruert.

Skrevet i Blogg