Hvordan bli kvitt de dårlige mandagene:)

Mange sitter vel akkurat nå å gruer seg til morgendagen – Mandagen..den mest fryktede og verste dagen i løpet av uka – som de fleste av oss må igjennom – enten man vil eller ikke. «Huff – helga går så fort, får ikke tid til å slappe av før det er på`n igjen»

Man har kanskje både spist og drukket godt, kansje litt for godt også? Så blir det litt ekstra dårlig samvittighet oppe på det hele. Så hva gjør en stakkar da som har det sånn hver søndag – gruer seg til mandagen?

For min del – så har jeg løst det på min måte, jeg gjør noe på søndagen som jeg liker å gjøre – som får meg til å føle meg bra – ikke bare i øyeblikket, men noe som jeg kan glede meg over utover i uka også:) Ta fotografer f.eks – hvor lang tid bruker ikke de på det første bildet? Alt skal være perfekt, lys, farger, avstand, skygge , u name it – og hvorfor det? Fordi de vil at det første bildet skal være perfekt – for da blir resten av serien også bra!

Akkurat som med alt annet – den første stenen du legger til grunn – må ligge rett, om du skal kunne bygge videre på den..

Slik tenker jeg hver søndag også – skal mandagen min bli bra – legger jeg alt til rette for på søndagen. Jeg tar meg en lett treningsøkt med det jeg liker best å gjøre – jeg gjør favoritt øvelsene mine – fordi de blir jeg glad av – og gir meg den gode følsen og den beste energien som jeg kan bygge videre på og bruke resten av uka. Jeg skal sjeldent så mye annet som haster – så det blir en god økt uten å stresse, og det blir tid til litt badstue og en lengre dusj enn vanlig:) Fordi jeg tok meg god tid før jeg dro – så har jeg også med meg en liten shake som jeg kan ta umiddelbart etter treningen – så da gir jeg kroppen det den trenger, raskt.

Pulsklokka er tømt for forrige ukes økter og lagt over på pc`n så jeg vet at i morgen tidlig – så er et potensiellt irritasjonsmoment, om den ikke skulle fungere- eliminert.

Det er ofte ikke så mye som skal til for å vende en dårlig vane til en god vane – små grep, som gir store resultater. Derfor pakker jeg baggen i kveld, og tar med meg den gode følsen jeg har i kroppen etter økta i sted – til i morgen tidlig, så når jeg våkner i morgen litt trøtt og uopplagt – så står baggen i gangen, og maten ligger klar i kjøleskapet..

Jeg vet allerede nå – at jeg får en bedre start på mandagen enn du får;)

Så hva venter du på?

Dagens økt ble en lett intervall – varighet ca 45-50 min med min favoritt musikk på ørene:) Etterpå ble det 15×4 sett med dips og sidenhev med 38 kg hantler, 15×4 også der.

Dagens matinntak så langt;

Frokost: 6 egg (eggehakk) + proteinshake

Mellom måltid etter trening: proteinshake+ glutamin

Lunsj: stekt kylling filè og litt potetsalat. Mye vann

Nå nærmer både vår og sommer seg med stormskritt om man ikke har de litt i bakhodet – så allerede nå har jeg begynt å tenke litt på mengde og næringsinnhold, så jeg skal ha god tid til å nå målet mitt og slippe panikk og stress, og evt kunne gjøre justeringer i god tid uten for hard belastning på kroppen, kanskje noe for deg også?

Lag deg en super mandag på søndag!!

Skrevet i Blogg