God periode med mye nytt og mye trening!

2015-03-30 10.12.28

Liggende benpress

Dagens første økt ble en etterlengtet benøkt med varighet på ca en times tid;

Oppvarming; 15 min rolig gang i motbakke, progresjon til rolig jogg i motbakke.

Benøvelser;knebøy, strake mark, liggende benpress med 3 ulike fotstillinger; bredt – smalt og sumo, alle med ulike grader av belastning på quadriceps (forside, ytterside og innside lår)

2015-03-30 10.19.46

Benpress: smal fotstilling; ytterside lår

Hip Trust (setemuskulatur) Leg extension (forside lår) og standing calf (legger). Alle sett ble kjørt 4-5 ganger med økende belastning for hvert sett – lengden på pausene styres av pulsen som skal falle til et gitt nivå (150 HF for meg) før jeg går løs på neste sett igjen.

Avslutningvis kjørte jeg gående utfall med ytre belastning  – etter det så var jeg særdeles fornøyd med egen innsats;)  Noe jeg forøvrig stort sett alltid er;) Fordelen med å coache seg selv er at jeg får så ufattelig mye ros, og i tillegg trives jeg godt med å være min egen coach – aldri uenig om hvilke øvelser som skal kjøres eller antall reps eller sett:) Anbefales!

 

2015-03-30 10.19.57

Benpress: sumo fotstilling; innside lår

Etter økta ble det kontortid og siden jeg er på diett om dagen så ble det spist medragt mat; oppmålt ogveid for å tilfredsstille kalori og ernæringskravene  jeg har satt meg for å nå rett fett % innen utgangen av mai.

2015-03-30 10.19.51

Benpress: normal fotstilling; forside lår

Den bør ligge  på 14 % – dette for at ikke dietten kal bli for langdrøy og spise for mye muskelmasse – så bruker jeg god tid på å komme ned i rett form til rett tid. Tomodighet er en dyd i denne idretten.

Økt nr to ble også en drøy times varighet – samme oppvarming som ved første økt; 15 min på tredemølle – mest rask gange denne gangen i motbakke – nok til at svetten pipler etter 15 minutters varighet.

Bryst oppvarming; peckdeck – starter ofte  med en isolasjonsøvelse på bryst, for ikke å slite ut triceps før pectoralis (bryst) da de aller fleste brystøvelser kombinerer både triceps og pectoralis – hvor triceps er den svakeste muskelen som blir utslitt først. Deretter brystpress med hantler, både incline og decline. Pulsen styrer pausene på alle øktene mine. To brystøvelser i kabler og avsluttet med benkpress i smith maskin for å tømme muskulaturen helt med å gjøre hvert sett til utmattelse.Alle mine økter logger jeg med Polar V800 klikka mi, med bruk av både app og Polars egen treningsdagbok med utrolig god oversikt over alt som er nyttig å vite om en treningsøkt. All mat jeg spiser logges i diett.no – forøvrig samme sted jeg veielder og korrigerer PT kunder som skal ha hjelp til mat eller dietter.

Legger ved noen bilder av siste ukes innkjøp av både klær og kosttilskudd som jeg bruker; Klærne på bildene er av NIKE og Under Armour overdeler, og Nike

Dalblad proteinpulver,Kre-Alkalyn, hoppetau, NIKE Combat tights, Under Armour overdel, NIKE overdel,BCAA sportdrikk med koffein - bringebær smak.

Dalblad proteinpulver,Kre-Alkalyn, hoppetau, NIKE Combat tights, Under Armour overdel, NIKE overdel,BCAA sportdrikk med koffein – bringebær smak.

 

 

 

 

 

 

 

Skrevet i Blogg

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.