Den beste lørdags økta!

Alle gleder seg som regel til helga, av så mange gode grunner. De fleste fordi man ikke skal jobbe, kan sove litt lenger, eller ha litt ekstra tid til det man liker aller best, og for min del, er det å trene! Dagens økt startet med en trenings avtale kl.0900, og selv om det betyr opp kl.0800 på en lørdag, så får jeg mer energi av å være tidlig oppe, gå rett på trening, enn om jeg skulle lagt lenge, og sååå dratt på trening. Da kan fort unnskyldningen komme. Fordelene med å starte tidlig er mange; ingen kø på veiene, god plass på treningsstudio, og tidlig ferdig med treninga og man har fortsatt dagen foran seg, full av energi. Så har du ikke prøvd tidlig varianten – så burde du fått gode nok grunner nå!

Dagens økt: Helkropp

Gode valg gir de beste følsene!
  • Oppvarming; Tredemølle 10 min (rask gange med helning)
  • Markløft: 5×15-20 reps (1 sett m/stang+ 4 sett m. økende belastning.)
  • Power Cleans: 5×15-20 reps (1 m/ stang+ 4 sett m. økende belastning.)
  • Nedtrekk, bredt grep, bak; 5×15 reps (foroverlent)
  • Nedtrekk, smalt grep, foran; 5×15 reps (bakoverlent)
  • Dobbel biceps curl i kabel+biceps curl m. stang (superset) 5×20 reps
  • Biceps curl med split (tau) fokus på eksentrisk fase. 5x utmattelse
  • Triceps press i kabel med stang (stående)
  • Triceps press i kabel med tau (Stående)
  • Fransk Press liggende på benk m/ z-stang 4×15
  • Dips 6-8 reps x 4 sett
  • Superset Mage; Incline situps 15 reps/ planken 45 sek. x 3 sett.

Jeg logger all trening i Polar Flow, dette er min treningsdagbok, intensitet, varighet, hvilke treningsformer jeg gjør, får jeg nok restitusjon og belastning osv. Et unikt verktøy, og et ABSOLUTT must for å sikre deg fremgang. Men mest av alt – det gir meg en utrolig motivasjon året rundt – og verdifull statistikk, så jeg lett kan måle fremgang, systematisere og periodisere treningen, både for meg selv, og ikke minst mine kunder!

Lang varighet – men korte pauser gir god flyt på økta.

Merket med: , , , , , , , , , ,
Skrevet i Blogg