Biceps og Triceps økt

Tricepspress i Terapi MasterUkas treningsperiode begynner å nærme seg det nivået det må ligge på skal jeg klare å prestere på det nivået jeg ønsker. Det vil si økter hver dag, noen dager doble økter, men med en dag igjen av uka – så teller det så langt 7 timer 45 min med trening. Gøy å vite at jeg likevel er langt unna mitt eget potensiale pr uke for antall treningstimer. Målet er to timer trening hver dag, fordelt på en time styrke og en time kardio med lav intensitet. Totalt 14 timer trening minimum pr uke – nå ligger jeg på halvparten, men gjør opp status i morgen når uka er helt over – så får vi se hva denne påske uka har gitt.

Det langsiktige målet er som kjent Stavanger Open 21.september 2015 – Fitness, i klassen Mens Physique.

For de som har interesse og vil se stevnet kan man kjøpe billetter her;

https://www.billettportalen.no/nb/arrangement/stavanger-open   

Tripcepspress i Terapimaster

Tripcepspress i Terapimaster

I dag ble det armdag – dvs biceps og triceps med treningspartner til god hjelp. Jeg kjører for tiden sjeldent mindre enn 4-5 sett pr øvelse, og holder meg til et repitisjonsantall mellom 8-10. Totalt på armene ble det i dag 5 øvelser på Biceps – og 4 øvelser på Triceps.

Dobbel Biceps Curl med hantler (stående)  2 sett x 10-15 reps (lett belastning)                                     Dobbel Biceps Curl med hantler (stående) 4 sett x  8-10 reps  (tung belastning)

Hammer Curl med hantler (stående)   4 sett x 8 reps (tung belastning)

Tricepspress i kabel med tau

Biceps; En 3.øvelse som har hovedfokus på den eksentriske delen. Utgangspunktet er en hammer curl – etter hantel har nådd høyeste punkt i bevegelsen som vrir jeg håndleddet 90 grader mot meg slik at håndflaten vender mot eget bryst – før jeg deretter fører hånden i nturlig bue inn mot senter av kroppen, før den avslutter i med full strekk i biceps, og gjentar deretter utgansgpunktet for en hammer curl igjen.

Jeg skal få lagt ut en video av øvelsen som jeg synes gir god belastning både konsentrisk og eksentrisk for biceps. Utover noen av disse øvelsene så liker jeg å kjøre mye tau og terapimaster på triceps, i tillegg til egen kropp som belastning.

Årsaken til dette er at denne type øvelser krever langt mer stabilitet for å kunne utføres på en god måte – og det er også trening og støttemuskulatur jeg ønsker å stimulere.

Styrke økten i dag ble på en drøy time, og selv om man trener med en partner og det lett kan bli både prat og morro – så bruker jeg alltid pulsklokka som verktøy så jeg aldri får for lav puls/intensitet og/eller for lange pauser før jeg setter i gang med nye sett. Et godt verktøy om man er passe sosial som meg selv og setter pris på godt selskap og en god latter selv under treninga:)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Skrevet i Blogg

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.