Blogg

AFPT 10 år – Treningsfrue, Hollywood trener, Bloggere og Snappere

IMG_1582

AFPT gjør aldri noe halvveis – naturligvis ikke til sitt 10 års jubileum heller. Denne gangen hadde de invitert til fagdag på Felix konferansesenter på Aker Brygge med en god blanding av kjente og erfarne treningsprofiler, de største innen sosiale medier med relevans for treningsbransjen som f.eks Hollywood treneren Cornelius Elander http://corneliselander.com  Anette Marie, kjent blogger og nå også størst på snap i Norge, http://www.anettemarie.no/ Andre kjente navn som  treningsfrue http://www.treningsfrue.no/ og ikke minst AFPT selv med både Espen Arntzen og treningslegenden Erik Schreuder, nå i rollen som konfransier og

Merket med: , , , , , , , , , , , , , , , ,
Skrevet i Blogg

For en dag!

Meg, Sunniva og Sam - egentlig tre ICON PTèr - men to bøller og en ekte PT - hun i midten;)

Ikke noe er som deilige treningsdager med masse energi – om du ikke har den eller vet hvor du skal finne den – så kommer den til igjennom trening – i hvertfall slik er det heldigvis for meg. Null energi til å våkne av eller med – ikke hadde jeg vunnet i lotto heller..så da var det bare å starte dagen med Åge Aleksandersen og «Det er min dag i dag..» ..etterfulgt av Kim Larsen «its my life» som jeg synger  for full hals på vei til dagens første jobb

Skrevet i Blogg

Fett % måling med Team Partner

Fett % måling 7. april 2015

Første samling etter påske med Team Partner Fitness Team  – noen i stålform etter nylig gjennomført Sandefjord Open og Oslo Grand Prix nå i helgen for døren – men felles for alle, enten man står i konkurranser i disse dager eller først skal til pers til høsten – er en ekstrem interesse for trening og kosthold, samlet under et og samme tak med Christian Egner som Coach. Noen kom helt fra Gjøvik, andre er Oslo folk som man har hatt gleden av å reise rundt med i konkurransesammenheng tidligere, som

Merket med: , , , , , ,
Skrevet i Blogg

Fettforbrenning – hvilke forhold påvirker resultatet

Mind and body #team snickers#

  Mitt treningssregime de neste 6 månedene av mye mengde trening, over lang tid- skal jeg nå målet mitt – så må det i tillegg til å være nok mengde,også være spesifikt rettet mot mitt konkrete mål med riktig intensitet, kombinert med et optimalt kosthold. Med andre ord -dette er en livsstil som er tidkrevende og krever svært streng disiplin uten større avvik – og i perioder – ingen avvik. Det blir en del timer med fettforbrenning hver eneste uke nå. Det som kjennetegner det å kunne kalle en økt

Merket med: , , , ,
Skrevet i Artikler, Blogg

Biceps og Triceps økt

Tripcepspress i Terapimaster

Ukas treningsperiode begynner å nærme seg det nivået det må ligge på skal jeg klare å prestere på det nivået jeg ønsker. Det vil si økter hver dag, noen dager doble økter, men med en dag igjen av uka – så teller det så langt 7 timer 45 min med trening. Gøy å vite at jeg likevel er langt unna mitt eget potensiale pr uke for antall treningstimer. Målet er to timer trening hver dag, fordelt på en time styrke og en time kardio med lav intensitet. Totalt 14 timer

Skrevet i Blogg

Morgenfrisk utetrening med trappeløp

2015-04-03 09.39.35

Å starte dagen med en tidlig økt, mens andre gnir søvnen ut av øynene og må ha kaffe for å våkne – så bruker jeg en treningsøkt i naturen for det samme – bortsett fra at jeg synes min variant er mye bedre både fysisk og mentalt.Jeg kjører alltid morgenøktene mine på praktisk talt tom mage, en protein shake og kosttilskudd som BCAA, Glutamin, og Kre- Alkalyn,  er det som går ned før økta starter. I dag ble morgencardioen til trappeløp i hoppbakke – samt rolig gange i 7-8 minutter

Skrevet i Blogg
Top